Dupa ce in editia 2016 Porsche s-a impus din
cauza unei probleme tehnice pe care masina Toyota a suferit-o in ultimul tur,
editia 2017 a fost marcata de probleme de fiabilitate atat pentru constructorul
japonez cat si pentru cel german.
Toyota a inceput cursa cu 3 echipaje, in timp
ce Porsche a inceput cu 2 echipaje la clasa Prototip 1. Este prima editie dupa
foarte multi ani cand Audi nu a participat, constructorul renuntand la
programul sau din cursele de anduranta.
In calificari Toyota, prin Kamui Kobaiashi, a
reusit sa doboare recordul pe tur, astfel ca japonezii erau marii favoriti la
victorie, lucru confirmat in primele ore de cursa, in care echipajul Toyota cu
numarul 7 a condus, fiind urmat de echipajul Porsche cu numarul 1, castigator
in 2016.
In cursul noptii insa, doua dintre masinile
Toyota au avut probleme tehnice. Masina cu numarul 8 a avut probleme la motorul
electric si a stat mult la standuri pentru inlocuire, revenind pe traseu. Apoi echipajului
din frunte, numarul 7, cu Kamui Kobaiashi la volan, i-a cedat motorul,
abandonand cursa, pentru ca echipajul cu numarul 9 sa fie lovit de un prototip
de la o clasa inferioara abandonand si el. Astfel, sansele de victorie ale
constructorului japonez au fost dinamitate. Nici Porsche nu a stat foarte bine.
Echipajul cu numarul 2 a suferit tot o problema a sistemului electric la
motorul hybrid la 4 ore de la inceperea cursei. A revenit pe circuit dar a avut
o intarziere de aproximativ 2 ore.
Desi era in frunte cu numai 4 ore inainte de
final avand 10 tururi avans fata de al doilea clasat cu Toyota fara a-i mai
pune probleme, echipajul Porsche cu numarul 1 a suferit si el o avarie tehnica,
Andre Lotterer fiind nevoit si el sa abandoneze.
Dupa abandonul acestui echipaj la conducere s-au
aflat 3 echipaje de la clasa prototip 2. Daca acestea ar fi castigat ar fi fost
una dintre cele mai mari surprize din istoria Le Mans-ului. In timpul ramas
insa cea de a doua masina Porsche, cea care a avut probleme tehnice, cu Timo Bernhard, Earl Bamber si Brandon Hartley in echipaj, a
reusit sa recupereze deficitul castigand cursa pentru constructorul german.
Pentru Porsche este a 19-a victorie la Le Mans
si a treia victorie consecutiva. Echipajul Toyota cu numarul 8 a terminat pe
locul 9, astfel ca pe podiumul la general au urcat doua prototipuri de clasa 2,
Jackie Chan Racing, cu Oliver Jarvis, fost pilot Audi in echipaj si francezii
de la Rebellion prin echipajul cu numarul 13 cu Nelson Piquet Jr. in echipaj.
Acesta doua echipaje au ocupat primele doua pozitii pe podiumul de la clasa
prototip 2, alaturi de al doilea echipaj Jackie Chan Racing.
La Clasa GTE Pro (grand turisme modificate) cursa
a fost de asemenea pasionanta, victoria fiind obtinuta de Aston Martin in
ultimul tur atunci cand Jonny Adam a reusit sa depaseasca Corvette-ul pilotat
de Jordan Taylor. Pe podium a mai urcat un echipaj Ford al americanilor de la
Chip Ganassi Racing. De mentionat ca pentru Aston Martin este prima victorie la
Le Mans dupa 10 ani de participare cu modelul Vantage.
La clasa GT Amatori (turisme de strada) am avut
un podium Ferrari, italienii aratand ca domina aceasta clasa in fata lui Porsche
si Aston Martin.
Daca anul trecut cursa a fost una dinamica din
cauza ploii care a incurcat planurile echipelor, anul acesta principala
problema a fost fiabilitatea. Imi pare rau de Toyota care nu a reusit sa
castige nici in acest an, al cincilea de cand au revenit la Le Mans.
Sunt curios ce va fi in editia viitoare a
cursei, la clasa prototip 1, daca vor continua Toyota si Porsche si daca va
reveni Audi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu