Dupa ce a suferit in ultimii doi ani esecuri
dureroase, Toyota castiga Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
A fost una dintre cele mai cuminti curse Le
Mans din ultimii ani.
Toyota a fost singura echipa “de uzina” de la
clasa prototip 1 dupa retragerea Audi si Porsche. Constructorul nipon a inceput
cu 2 masini, cea cu numarul 8 cu echipaj compus din Fernando Alonso, Sebastian
Buemi si Kazuki Makashima si cea cu numarul 7 cu echipaj compus din Mike Conway,
Kamui Kobayashi si Jose Maria Lopez, care au terminat in aceeasi ordine cursa.
Este prima victorie a unui constructor japonez dupa cea obtinuta in 1991 de Mazda. Este rezultatul unui program de 5 ani al japonezilor cu investitii majore in masini si piloti. Pe langa rezultatul in sine, niponii au reusit sa puncteze si la imagine prin aducerea in echipaj a lui Fernando Alonso. Campionul din Formula 1 este in cautarea "triplei coroane" Formula 1 - Le Mans - Indianapolis. Dupa acest trofeu Le Mans spaniolului ii mai lipsteste trofeul suprem din Indy.
Pe locurile trei si patru au terminat doua prototipuri non-hybrid ale constructorului helveto-britanic Rebellion Racing. Pe trei echipajul compus din Thomas Laurent, Mathias
Beche si Gustavo Menezes, iar pe 4 echipajul cu
nume mult mai sonore Andre Lotterer, Neel Jani si Bruno Sena. Acesta din urma echipa a fost implicat, in primul tur al cursei, in singurul incident important de pe traseu. Masina, condusa in acel moment de Andre Lotterer, a fost lovita de un prototip al celor de la GMP fiind nevoita sa intre la boxe pentru reparatii.
La clasa LMP 2 (prototip 2) s-a impus constructorul rus
G-Drive cu echipajul compus din Roman Rusinov, Andrea Pizzitola si Jean-Eric
Bergne.
La clasa GTE Pro (grand turisme modificate) a
fost o dubla Porsche cu doua modele vopsite vintage. Pe primul loc a fost “porcusorul
roz” cu echipajul compus din Michael Christensen, Kevin Estre si Laurens Vanthoor,
iar pe locul al doilea a fost echipajul alb-albastru compus din Gianmaria
Bruni, Frederic Makowiecki si Richard Lietz.
La clasa GT Amatori (turisme de strada) a
invins din nou Porsche, de aceasta data prin echipa privata a lui Patrick Dempsey,
actorul mare fan al curselor auto, cu echipajul compus din Christian Ried,
Julien Andlauer si Matt Campbel.
Pentru Porsche, cel mai galonat constructor de la Le Mans, au fost doua victorii la doua clase la aniversarea a 70 de ani de existenta.
Pentru Porsche, cel mai galonat constructor de la Le Mans, au fost doua victorii la doua clase la aniversarea a 70 de ani de existenta.
Probabil ca si anul urmator va fi tot al Toyota
avand in vedere ca nici un alt constructor mare nu a anuntat crearea unui
prototip la clasa 1. Din 20-20, dupa modificarea regulamentului, este posibil
ca sa avem un duel la clasa regina, LMP 1. Sper ca zvonurile despre venirea la le Mans a lui Mc Laren sa se
concretizeze. Poate si o intoarcere a Audi sau Porsche.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu